Погодний інформер


 



study.ua


Освітній портал Педагогічна преса





 


 


 


 


 


 

 

 


 


 

 

 

 

 

Географія

Рейтинг Користувача: / 5
НайгіршеНайкраще 

Науково-методична робота - Географія

 

 

 

ВСТУП

Постіндустріальне суспільство — поняття, яке виникло внаслідок розвитку теорії стадій економічного зростання т. зв. індустріального суспільства такими  відомими  американськими  соціологами, економістами і політологами, як Д. Белл, 3. Бжезінський, Дж. Гелбрейт, Г. Кан, А. Тоффлер та ін. Розглядаючи  поступальний  розвиток  людства  як  соціальний  прогрес, в основу  якого  покладено  технічний  прогрес, вони зауважують, що залежно від рівня техніки в суспільстві послідовно домінують різні сфери економічної діяльності: спочатку аграрна, потім індустріальна, а нині — сфера послуг, де провідну роль відіграють наука й освіта. На кожній із цих стадій панівне становище посідають відповідні соціальні верстви: феодали і священики — в аграрному суспільстві, підприємці й бюрократи — в індустріальному, вчені та фахівці (технократи) — на нинішній стадії економічного розвитку.

Перехід від однієї стадії до іншої зумовлюють не соціальні революції, а технологічні перевороти. І саме нова хвиля науково-технічної революції, що охопила людство впродовж останніх десятиліть, зумовила перехід від індустріального суспільства до більш розвиненого, яке різні автори називають порізному: постіндустріальне (Д. Белл та ін.), технотронне (3. Бжезінський), надіндустріальне (А. Тоффлер), технократичне (Дж. Гелбрейт) тощо.

Зрозуміло, що  з  термінологією  у  географів  і  економістів  проблем  нема – постіндустріальний  рівень  розвитку  суспільства  є  найрозвинутіший  і  найпрогресивніший. Але  виникає  проблема  кількісного  виміру  постіндустріальності. А  найоб’єктивніший  кількісний  вимір  є, звичайно, математичний.

Дана  робота  якраз  і  присвячена  знаходженню  математичного  виміру  постіндустріальності  країни. Для  цього  виміру  нами  була  запропонована  математична  формула, яка  вимірює  постіндустріальність  та  забезпечує  об’єктивну  оцінку  цього  показника.

 

Детальніше...

Рейтинг Користувача: / 13
НайгіршеНайкраще 

Науково-методична робота - Географія

ЧИННИКИ  РОЗМІЩЕННЯ  ГАЛУЗЕЙ  ЕКОНОМІКИ. ЗМІНИ  ТА  СУЧАСНИЙ  СТАН

Світова  та  регіональна  економіки  є  динамічними  системами. Більше  того, життя  не  стоїть  на місці, економіка  розвивається, змінюються  моделі  економічної  системи. Будь-яке  підприємство  створюється  з  метою  максимізувати  свій  прибуток. Максимізація  прибутку  може  бути  досягнута  за  допомогою  врахування  багатьох  чинників. І  одним  з  таких  чинників  є  чинник  територіальний – це  так  званий  чинник  розміщення. Чинник  розміщення  враховує  наявність  та  рівень  економічних  ресурсів  на  даній  території. Дозволимо  собі  нагадати  ці  економічні  ресурси – це  природні, територіальні, людські  ресурси, інвестиційні, інформаційні  та  інфраструктурні. В  залежності  від  спрямування  діяльності  підприємства  воно  орієнтується  на  рівень  розвитку  тих  чи  інших  економічних  ресурсів. Таким  чином  і  виникають  чинники  розміщення. Термін  «чинник  розміщення»  був  зрозумілий  і  чіткий  в  умовах  командно-адміністративної  економіки, тому  що  логіку  розміщення  підприємства  вирішував  уряд  і  вона  практично  не  змінювалась. Але  командно – адміністративна  економіка  йде  у  небуття, а  ми  в  підручниках  і  на  уроках  продовжуємо  використовувати  заяложені  штампи  на  кшталт  «до  сировини», «до  споживача»  або  й  зовсім  безглузде  «до  кваліфікованих  кадрів».

У  даній  публікації  ми  робимо  спробу  показати, як  змінюються  або  стають менш  чіткими  чинники  розміщення  галузей  під  впливом  сучасних  економічних  процесів. Ми  розглядаємо галузі  промисловості, у  яких  змінюються  чинники  розміщення. Причому, потрібно  підкреслити, змінюються  відносно  наших  усталених  стереотипних штампів, що  висвітлені  у  підручниках.

Детальніше...

Рейтинг Користувача: / 6
НайгіршеНайкраще 

Науково-методична робота - Географія

Бобровський  М. В., учитель  географії, Кравченко  Юліан, 10 - В  клас

Детальніше...

Рейтинг Користувача: / 31
НайгіршеНайкраще 

Науково-методична робота - Географія

Бичек  Майя  Володимирівна, учитель  географії, Гергедава  Анна, 10 - В  клас

Детальніше...

Рейтинг Користувача: / 8
НайгіршеНайкраще 

Науково-методична робота - Географія

Бичек  Майя  Володимирівна, учитель  географії, Волошенко  Олена, 10-Б  клас

Детальніше...

Контактна інформація

Ліцей "УНІВЕРСУМ"
Україна, 03035, Київ, провулок  Політехнічний, 3-а
Тел/факс : (044) 236-1976
e-mail: universum95@ukr.net