Науково-методична робота - Математика
Субота, 09 листопада 2013 14:41
Ліцей «Універсум»
АЛГЕБРА
9 клас
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
уроку-гри
«Розв’язування лінійних нерівностей
та систем лінійних нерівностей».
вчитель Малій І.О.
Київ 2012
Тема уроку: «Розв’язування лінійних
нерівностей та систем лінійних нерівностей».
Мета уроку:
- узагальнити та систематизувати знання і уміння учнів розв’язувати лінійні нерівності та їх системи, доводити нерівності;
- показати застосування нерівностей на практиці;
- продовжити роботу щодо розвитку логічного мислення та творчої діяльності учнів.
Підготовчий етап.
Напередодні учні отримують питання, які будуть розглядатися на уроці.
- Як порівняти між собою два вирази?
- Що називається розв’язком нерівності?
- Що означає розв’язати нерівність?
- Що називається розв’язком системи нерівностей?
- Що означає розв’язати систему нерівностей?
- Як розв’язати нерівність ?
- Як розв’язати нерівність ?
Урок проводиться у вигляді гри. Для цього клас ділиться на дві команди (кожен учень класу витягує папірець з назвою команди)
Хід уроку.
Вступ.
Учитель наголошує, що учні вже навчилися розв’язувати нерівності та їх системи на попередніх уроках, доводити нерівності. Час підбити підсумки вивченого. Сьогодні проведемо урок у вигляді гри-змагання між командами «Коші» та «Буняковський», які отримали назву на честь всесвітньо відомих математиків О.Коші (1789-1857 рр.) і В.Буняковського (1804-1889 рр.).
Проведення гри (основна частина).
Учитель розсаджує учнів за командами і пропонує кожному з них наступні завдання.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОМАНДИ
«КОШІ»
І ТУР – усні вправи
(кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)
- Якщо , то …
- Якщо , то
- Якщо , то …
- Якщо , то …
ІІ ТУР – бліц-питання
(кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)
- Що означає розв’язати нерівність?
- Що називається розв’язком нерівності?
- Як розв’язати нерівність ?
ІІІ ТУР – розв’яжи нерівність
(кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали)
ІV ТУР – розв’яжи систему нерівностей
(правильна відповідь оцінюється в 3 бали)
V ТУР – доведи нерівність
(правильна відповідь оцінюється в 4 бали)
Доведи, що , для всіх дійсних значень .
VІ ТУР – практичний
(правильна відповідь оцінюється в 5 балів)
Задача про фарби та олівці.
Для нагородження 12 учнів, які оформляли шкільні стенди, вирішили купити фарби й олівці. Набір фарб коштує 5 грн, а набір олівців – 2 грн. Яку найбільшу кількість наборів фарб треба купити, щоб вартість покупки не перевищувала 40 грн?
VІІ ТУР – додатковий
(правильна відповідь оцінюється у 6 балів)
Розв’яжи нерівність:
ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОМАНДИ
«БУНЯКОВСЬКИЙ»
І ТУР – усні вправи
(кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)
- Якщо , то …
- Якщо , то
- Якщо , то …
- Якщо , то …
ІІ ТУР – бліц-питання
(кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)
- Що означає розв’язати систему нерівностей?
- Що називається розв’язком системи нерівностей?
- Як розв’язати нерівність ?
ІІІ ТУР – розв’яжи нерівність
(кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали)
ІV ТУР – розв’яжи систему нерівностей
(правильна відповідь оцінюється в 3 бали)
V ТУР – доведи нерівність
(правильна відповідь оцінюється в 4 бали)
Доведи, що , для всіх дійсних значень .
VІ ТУР – практичний
(правильна відповідь оцінюється в 5 балів)
Задача про фарби та олівці.
Для нагородження 12 учнів, які оформляли шкільні стенди, вирішили купити фарби й олівці. Набір фарб коштує 5 грн, а набір олівців – 2 грн. Яку найбільшу кількість наборів фарб треба купити, щоб вартість покупки не перевищувала 40 грн?
VІІ ТУР – додатковий
(правильна відповідь оцінюється в 6 балів)
Розв’яжіть нерівність:
Підведення підсумків уроку.
За кожну правильну відповідь команди одержують відповідну кількість балів. Вчитель підраховує їх кількість і оголошує команду-переможця.