Науково-методична робота - Українська мова і література
Вівторок, 17 березня 2015 09:20
Підсумковий урок з теми для дистанційного вивчення. Підготувала Шабатин Алла Олександрівна.
Тема уроку: ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
Підсумковий урок
Мета уроку: - закріпити, узагальнити вивчене про однорідні члени
речення, розділові знаки у реченнях з
однорідними членами, узагальнюючі слова при них;
уміти вирізняти групи однорідних членів у реченні;
- виховувати патріотичні почуття, співпереживання;
- розвивати увагу, пам”ять, логічне мислення учнів
Тип уроку: лінгвістична гра
ХІД УРОКУ
Шматок землі,
ти звешся УКРАЇНОЮ !
Ти був до нас. Ти будеш після нас.
Мій предковічний,
Мій умитий росами,
Космічний,
Вічний,
Зоряний, барвінковий...
ВСТУПНЕ СЛОВО
Ознайомлення з темою, метою уроку та умовами гри
ЛІНГВІСТИЧНА ГРА
Завдання № 1
Підібрати однорідні та неоднорідні означення до слова УКРАЇНА
(три перші учні, що дібрали і правильно пояснили означення, стають капітанами трьох команд)
Завдання № 2
Один учасник команди працює з індивідуальною карткою
( ДОДАТОК № 1.
На дошці виконати синтаксичний
розбір речення )
Команда готує суперникам по одному теоретичному питанню, відповідає на питання інших команд, аргументуючи відповіді прикладами
Завдання № 3
Один учасник команди на дошці складає схеми запропонованих речень
( ДОДАТОК № 2 )
Команда складає речення за відповідною схемою, пояснюються розділові знаки
( ДОДАТОК № 3 )
Завдання № 4
Відредагувати речення
( ДОДАТОК № 4
Завдання виконує вся команда )
Завдання № 5
Поетична хвилинка ( ДОДАТОК № 5.
Дотримуючись відповідної інтонації,
виразно прочитати поетичні рядки,
визначити основну думку прочитаного )
Завдання № 6
Написати твір-мініатюру, завершуючи запропонований початок;
у творі використовувати однорідні члени речення, узагальнюючі слова
( ДОДАТОК № 6 )
ПІДСУМОК УРОКУ
Визначення команди переможців. Самооцінювання у командах
ДОДАТОК № 4
(Команда № 1)
Відредагувати речення, вставити пропущені букви, пояснити їх
Різдво, Новий рік, В...ликдень, Трійцю любить і св...яткують в українс...ких родинах
__________________________________________________________________
ДОДАТОК № 4
(Команда № 2)
Відредагувати речення, вставити пропущені букви, пояснити їх
Академік М.Ядренко, професор М.Кравчук, академік А.Самойленко – самі видатні математики України ХХ століття
__________________________________________________________________
ДОДАТОК № 4
(Команда № 3)
Відредагувати речення, вставити пропущені букви, пояснити їх
Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка, Олександр Довженко – найвідоміші письменники та поети України
ДОДАТОК № 1
(Команда № 1)
Переписати текст, поставити розділові знаки, виконати (на дошці) синтаксичний розбір речення, що виділене
Крізь віки крізь лихоліття війни революції розпізнаємо їх – вірних синів і дочок українського народу . Ці сильні й мужні натури натхненні постаті, що в складних трагічних обставинах , переборюючи спустошливі навали царський деспотизм панське невігластво темряву, віддавали своє обдарування свої сили і саме життя на вівтар Вітчизни на славу України...
__________________________________________________________________
ДОДАТОК № 1
(Команда № 2)
Переписати текст, поставити розділові знаки, виконати ( на дошці) синтаксичний розбір речення, що виділене
Чарівна діяльна вольова Роксолана, що й на мить не забувала свого рідного краю... Мудра Гулевичівна – покровительниця вітчизняної української науки... Великий філософ письменник дипломат просвітитель Феофан Прокопович... А ім’ я геніального композитора Березовського сяє золотом поруч з іменем Моцарта на стіні Булонської академії! Артем Ведель,якому цар з посіпаками так і не дали розгорнути свого високого таланту.
__________________________________________________________________
ДОДАТОК № 1
(Команда № 3)
Переписати текст, поставити розділові знаки, виконати (на дошці) синтаксичний розбір речення, що виділене
Усі вони хотіли щастя волі світла своїй Вітчизні прагнули своєю працею і жертовністю возвеличити рідний народ. Їм не судилося побачити свій народ щасливим, а край вільним, але їхня праця крізь усі історичні злигодні злети й падіння світить нам, світить у віки у безсмертя мов легендарна неопалима купина. Їхня краса їхня творчість діяння врешті їхні імена то наша гордість.
ДОДАТОК № 6
Написати твір – мініатюру, продовжуючи запропонований початок
(учитель зачитує початок, учні визначають належність однорідних членів речення у тексті )
Наша рідна земля Україна складається з менших частин, які мають свої окремі назви. Наприклад, землі, що лежать на правому березі Дніпра, називають Правобережжям, або Правобережною Україною. А ті, що на лівому березі ,- Лівобережжям , або Лівобережною Україною. Знову ж землі, що по цей бік Карпат, називають Прикарпаттям, або Підкарпаттям. А ті, що по той бік, - Закарпаттям. Інші частини української землі мають такі назви: Волинь, Полісся, Холмщина, Покуття, Поділля, Бойківщина, Слобожанщина тощо.
Край, де я живу, називається...
ДОДАТОК № 5
МОЖНА ВИБРАТЬ ДРУГА І ПО ДУХУ БРАТА,
ТА НЕ МОЖНА РІДНУ МАТІР ВИБИРАТИ.
ЗА ТОБОЮ ЗАВШЕ БУДУТЬ МАНДРУВАТИ
ОЧІ МАТЕРИНСЬКІ І БІЛЯВА ХАТА.
І ЯКЩО ВПАДЕШ ТИ НА ЧУЖОМУ ПОЛІ,
ПРИЙДУТЬ З УКРАЇНИ ВЕРБИ І ТОПОЛІ,
СТАНУТ НАД ТОБОЮ, ЛИСТЯМ ЗАТРІПОЧУТЬ,
ТУГОЮ ПРОЩАННЯ ДУШУ ЗАЛОСКОЧУТЬ.
МОЖНА ВСЕ НА СВІТІ ВИБИРАТИ, СИНУ,
ВИБРАТИ НЕ МОЖНА ТІЛЬКИ БАТЬКІВЩИНУ!
ВАСИЛЬ СИМОНЕНКО
ДОДАТОК № 5
ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ, ЯК СОНЦЕ, ЛЮБІТЬ,
ЯК ВІТЕ, ЯК ТРАВИ, ЯК ВОДИ,
В ГОДИНУ ЩАСЛИВУ І В РАДОСТІ МИТЬ,
ЛЮБІТЬ У ГОДИНУ НЕГОДИ !
ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ У СНІ Й НАЯВУ,
ВИШНЕВУ СВОЮ УКРАЇНУ,
КРАСУ ЇЇ, ВІЧНО ЖИВУ І НОВУ,
І МОВУ ЇЇ СОЛОВ’ЇНУ...
ВОЛОДИМИР СОСЮРА
ДОДАТОК № 5
УКРАЇНО ! ТИ ДЛЯ МЕНЕ ДИВО !
І НЕХАЙ ПЛИВЕ ЗА РОКОМ РІК,
БУДУ, МАМО, ГОРДА І ВРОДЛИВА,
З ТЕБЕ ЧУДУВАТИСЯ ПОВІК.
РАДИ ТЕБЕ ПЕРЛИ В ДУШУ СІЮ,
РАДИ ТЕБЕ МИСЛЮ І ТВОРЮ.
ХАЙ МОВЧАТЬ АМЕРИКИ Й РОСІЇ,
КОЛИ Я З ТОБОЮ ГОВОРЮ...
ВАСИЛЬ СИМОНЕНКО
ДОДАТОК № 3
(Команда № 1)
Скласти речення за відповідною схемою
УС : О Й О, І О, І О
Граціозний Львів, квітучий Донецьк, весела Одеса, древній Київ
__________________________________________________________________
ДОДАТОК № 3
(Команда № 2)
Скласти речення за відповідною схемою
О і О , О і О - УС
Зачарована Десна, стрімкий Черемош, мрійлива Рось, могутній Дніпро
__________________________________________________________________
ДОДАТОК № 3
(Команда № 3)
Скласти речення за відповідною схемою
УС, наприклад : О і О , і О , і О
Карпатські гори, Крим, Азовське море, місто Київ