Статистика

Погодний інформер


 



study.ua


Освітній портал Педагогічна преса






 


 


 


 


 


 


 


 

Рейтинг Користувача: / 11
НайгіршеНайкраще 

Науково-методична робота - Правознавство

Розробка  уроку  учителя  Ілюшиної  Марії  Іванівни

 

 

Тема. Україна на шляху до незалежності

Мета: ознайомити учнів з історією становлення незалежності сучасної української держави, утвердженням її державного суверенітету, особливостями Конституції як основного Закону держави; формувати вміння учнів аналізувати нормативно-правові акти, порівнювати їх; виховувати в учнів розуміння, що сучасна Україна є правонаступницею державних утворень, які існували на її території

Основні поняття:Конституція України – Основний Закон держави

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. Вивчення нового матеріалу

3.1.         Правові акти української держави на шляху до незалежності

3.2.         Етапи конституційного процесу в Україні 1991-1996рр.

3.3.         Особливості правового статусу Конституції України

  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів
  2. Підсумки уроку
  3. Домашнє завдання

Хід уроку

1.Організаційний момент

2.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Індивідуальне завдання (виконується біля дошки)

Складіть перелік державних утворень, що існували на території сучасної України в різні часи

Бесіда

1)    Дайте визначення держави

2)    Визначте ознаки, необхідні для існування держави

3)    Розкрийте поняття «суверенітет»

4)    Надайте аргументовану відповідь, якою мірою відповідали ознакам держави утворення, що існували на території сучасної України в різні часи

  1. 3. Вивчення нового матеріалу

3.1.Правові акти української держави на шляху до незалежності

Повідомлення вчителя

Результатом багатовікових державотворчих пошуків українського народу, важливим етапом на шляху до незалежності держави стало прийняття Верховною Радою РСР Декларації про державний суверенітет України (24 серпня 1991р.)

Робота з документом

Опрацюйте текст Декларації про державний суверенітет України та текст Акта проголошення незалежності України, визначте і занотуйте в зошитах основні положення цих документів. (На кожну парту роздаються тексти документів. За можливості використання мультимедійної дошки тексти виводяться на дошку)

Учитель під час роботи учнів коригує, доповнює та узагальнює перелік основних положень зазначених документів, надає додаткову інформацію.

 

Повідомлення вчителя…

Акт проголошення незалежності України має три основні положення: створення незалежної держави Україна, недоторканність її території та дію на території України виключно Конституції та законів України

Імітаційне завдання

Уявіть себе депутатами ВР України, які зібралися на засідання в перші дні після проголошення незалежності України. Визначте, які проблеми постали в цей час перед державою, що перш за все потрібно вирішити.

Учні мають самостійно дійти до висновку щодо необхідності правового врегулювання проблем переходу прав та обов’язків від держави-попередниці до нової держави, тобто процесу правонаступництва

 

Розповідь учителя

В Україні питання про правову державу і державотворчу спадщину було вирішено Законом України «Про правонаступництво України», прийнятим 12 вересня 1991р.

Цей закон визначає чинність нормативно-правових актів Української РСР, лінію державного кордону України, підтверджує міжнародні зобов’язання

держави, надає громадянство України.

 

3.2. Етапи конституційного процесу в Україні 1991-1996рр.

Учитель у своїй розповіді розкриває основні етапи розробки, обговорення і прийняття Конституції України 1996р.

3.3. Особливості правового статусу Конституції України

Повідомлення учнів

Окремі учні виступають із заздалегідь підготовленими повідомленнями про походження слова «конституція»

Бесіда

1)    У яких країнах було прийнято найдавніші конституції як основний закон держави?

2)    Розкрийте, яким чином було прийнято ці конституції

Учитель коригує і доповню відповіді учнів.

Бесіда

1)    Поясніть, що означає юридична сили нормативного акта

2)    Які з нормативних актів мають найвищу юридичну силу?

Учитель узагальню відповіді учнів і наголошує, що найвища юридична сила конституції є другою особливістю її правового статусу.

  1. 4. Закріплення нових знань і вмінь учнів

Бесіда

1)    Назвіть основні правові акти на шляху України до незалежності, укажіть дати їх прийняття

2)    Визначте основні положення Декларації про державний суверенітет та Акта проголошення незалежності України

3)    Розкрийте особливості правового статусу конституції як основного закону держави

  1. 5. Підсумки уроку

Учитель у своєму висновку наголошує, що конституція є основним законом будь-якої держави. Конституції прийняті, і діють у більшості сучасних держав. Зміст Основного Закону України буде розглянуто на подальших уроках.

  1. 6. Домашнє завдання
  2. Опрацювати текст підручника
  3. Підготувати відповіді на запитання до вказаного параграфа
  4. Підготувати повідомлення про державну символіку України
  5. Підготуватися до диспуту «Законодавче регулювання міжнародних відносин в Україні та мовної проблеми» (рекомендації до підготовки диспуту залишаються на дошці оголошень в класі)

 

 

 

 

Контактна інформація

Ліцей УНІВЕРСУМ
Україна, 03035, Київ, вул. Політехнічна, 3-а
Тел/факс : (044) 236-1976
e-mail: bobmark_42@rambler.ru, universum95@ukr.net