Погодний інформер


 



study.ua


Освітній портал Педагогічна преса





 


 


 


 


 


 

 

 


 

Рейтинг Користувача: / 4
НайгіршеНайкраще 

Новини - Сайт

 

 

 

 





ЗМІСТ

РОЗДІЛ  1. КОРОТКА  ХАРАКТЕРИСТИКА  ЗАКЛАДУ…………………….3

РОЗДІЛ  2. ОЦІНЮВАННЯ  УПРАВЛІНСЬКИХ  ПРОЦЕСІВ  В  ЛІЦЕЇ……4

РОЗДІЛ  3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ  ЯКОСТІ  СИСТЕМИ  ОСВІТНЬОГО  СЕРЕДОВИЩА  В  ЛІЦЕЇ…………………………………………14

РОЗДІЛ  4. ОЦІНЮВАННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  ПЕДАГОГІЧНИХ  ПРАЦІВНИКІВ  ЛІЦЕЮ…………………….18

РОЗДІЛ 5. ОЦІНЮВАННЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  УЧНІВ………..23

РОЗДІЛ  6. ВИЗНАЧЕННЯ  РІВНІВ  ОЦІНЮВАННЯ  ОСВІТНЬОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  ЛІЦЕЮ…………………………………………….26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ  1. КОРОТКА  ХАРАКТЕРИСТИКА  ЗАКЛАДУ

Ліцей “Універсум” згідно з його Статутом – комунальний загальноосвітній заклад  освіти з профільним  навчанням  та поглибленим  вивченням  окремих  предметів.

Нині  навчання  здійснюється:

  • в  основній  школі – з  поглибленим  вивченням  інформатики  та  вивченням  двох  іноземних  мов;
  • в  старшій  школі – з  профільним  вивченням  математики, англійської, німецької  мови, економіки.

Мережа  ліцею  становить  10  класів (основна  школа – 4  класи, старша  школа – 6  класів). На  кінець  2019/2020  навчального  року  навчалося  276  учнів.

  1. Контингент  учнів  та  їх  територіальний  розподіл  проживання:

−       Київ – 90%;

−       Передмістя – 10%;

Зручне  географічне  розташування  ліцею  сприяє  доступності   для   учнів  усіх  районів  Києва  і  близького  передмістя. Більше  половини  учнів  ліцею  проживають  в  Шевченківському  районі.

Ліцей має десять  навчальних аудиторій, у яких розміщуються навчальні класи, з 8 по 11-й. Відповідно до вимог нормативних документів в ліцеї є навчальні кабінети фізики з підсобним приміщенням, хімії з підсобним приміщенням та лабораторією, два кабінети інформатики з комп’ютерними класами (23 робочих місця з комп’ютером), кабінет  іноземної  мови, «speaking club».  Фізкультурна зала ліцею не є стандартних  розмірів, обладнана  необхідним  приладдям  для занять гімнастикою, ритмікою, силовими єдиноборствами, настільним тенісом тощо. Опалення  ліцею  централізоване, є гаряче  водопостачання.

Навчальні  кабінети  ліцею  обладнані  чотирма  інтерактивними  комплексами  зі  смарт-дошками. Ліцей  у  повній  мірі  для  виконання  освітньої  програми  забезпечений  навчальним  обладнанням  у  кабінетах  біології, хімії, фізики.

Будівля ліцею є комунальною власністю Шевченківської районної у місті Києві державної адміністрації. Будівля ліцею є типовою, має два поверхи. Загальна  площа  всіх приміщень  становить 2095 м². Площа класних  кімнат,  включаючи  навчальні  кабінети і лабораторії, становить 653 м². Ліцей є постійним користувачем земельної ділянки площею 0,9553 га на підставі рішення Київської міської ради від 14.10.2010 року № 120/4932.

РОЗДІЛ  2. ОЦІНЮВАННЯ  УПРАВЛІНСЬКИХ  ПРОЦЕСІВ  В  ЛІЦЕЇ

  1. Ліцей  має  розроблену  та  затверджену  стратегію  розвитку. Стратегія розвитку  спрямована  на  здобуття  ліцеєм  статусу  академічного. Для  цього  заплановано  зміцнення  матеріально – технічної  бази, професійне  зростання  педагогічних  працівників, інформаційно – комунікаційне  оновлення.
  2. Основним  документом  оперативного  планування  в  ліцеї  є  річний  план  роботи, структура  якого  відповідає  внутрішній  системі  забезпечення  якості  освітньої  діяльності  та  якості  освіти  в ліцеї. Річний  план  роботи  є  динамічним  документом, протягом  навчального  року  до  нього  вносились  відповідні  корективи. Суттєвих  коректив  план  роботи  зазнав, коли  ліцей  перейшов  на  використання  технологій  дистанційного  навчання у  зв’язку  з  карантинними  обмеженнями  національного  рівня. Річному  плану  роботи  підпорядковані  інші  оперативні  плани  в  ліцеї – роботи  класних  керівників, психолога, методичних  об’єднань  тощо. Щороку  план  роботи  схвалюється  педагогічною  радою  ліцею  та  затверджується  директором.
  3. У  2019/2020  навчальному  році здійснене  самооцінювання  освітньої  діяльності  ліцею. Ряд  інструментів  для  оцінювання  використовувалися  в  режимі  онлайн  у  зв’язку  з  карантинними  обмеженнями, зокрема, опитування  учасників  освітнього  процесу, другий  етап  пробного  внутріліцейного  ЗНО. В  цілому  процес  самооцінювання  можна  вважати  успішним, адже  оцінюванням  освітньої  діяльності  були  охоплені  всі  аспекти  освітньої  діяльності  ліцею. Визначення  рівня  освітньої  діяльності  за  вимогами  і  напрямами  здійснювалося  у  відповідності  до  методики, розробленої  Державною  службою  якості  освіти.
  4. Протягом  2019/2020  навчального  року  в  ліцеї  здійснювалися  заходи  щодо  зміцнення  та  розвитку  матеріально – технічної  бази. За  кошти  державного  бюджету  на  території  ліцею  споруджений  спортивний  майданчик. Таким  чином  ми  можемо  планувати  з  фізичної  культури  модулі  ігрових  видів  спорту. Також  розпочався  капітальний  ремонт  їдальні  з  оновленням  обладнання.

Перелік придбаних товарів і матеріальних цінностей у 2019 році за позабюджетні кошти

Види  робіт

Сума (грн)

1.

Косметичний  ремонт  класних  кімнат

22500

2.

Ремонт  їдальні  ліцею  та  закупка  обладнання

32370

3.

Ремонт  кухні  в  учительській, роздягалень  ліцею

4260

4.

Ремонт  кабінету  інформатики

12900

5.

Встановлення  системи  контролю  входу  на  подвір'ї  ліцею

15700

6.

Заміна  кнопок  дозаторів  зливу  в  туалетах  ліцею

7150

7.

Ямковий  ремонт  асфальтового  покриття  на  подвір'ї  ліцею

2700

8.

Ремонт  даху

2100

 

Разом:

99680

 

Звіт

про  придбані  для  ліцею  матеріальні  цінності

 


еко-урни

Свідоцтва про освіту

мило для навчальних закладів

Документи про освіту

Документипро освіту

документація для навчальних закладів

мийний засіб Чистолайн

миючі засоби для закладів освіти


300,00

165,36

1 122,00

9,36

6,24

1 398,00

2 772,00

630,00

 

лоросан для закладів освіти

документація для навчальних закладів

дезинфекційні засоби для навчальних закладів

антисептичний засіб для рук для закладів освіти

Гігрометри в заклади освіти

пісчано-сольова суміш

крейда для дошки для закладів освіти

новорічні подарунки для закладів освіти

папір офісний для закладів освіти


690,00

15,00

2 007,00

920,00

150,00

273,30

43,50

400,00

1 407,6


 

 

 

 

 

обслуговування та поточний ремонт холодильного обладнання

обслуговування електромереж

послуги у сфері розвитку інтернету

обслуговування кнопки тривожного сповіщення

послуги з обслуговування ЦО, ГВП, ХВП та каналізації (лот 1)

поточний ремонт технологічного обладнання харчоблоків та пралень






17841.60

14270.16

637.8

4050.00

27102.85

5572.08






 

 

пот.ремонт з заміною газ.обладнання Універсум

обслуговування кнопки тривожного сповіщення

вивіз сміття із закладів освіти

техн.обслуговування підземного газопроводу (ФЕГГ)

послуги провайдерів для УО та закладів освіти

послуги з обслуговування кнопки тривожного сповіщення

пот.ремонт та техн.обслуг-ня пит.фонтанчиків та філ.систем



 

33595,8

490,00

3740

2 975,52

5 400,00

1 851,00

17 23




 

 

Послуги з технічного обсл.сертифік вогнегасників в закладах освіти ЗЗСО

підготовка теплових пунктів закладів освіти до опал.сезону

послуги з видалення та саніт.обрізки дерев в закладах освіти

послуги з вивезення великогабаритного сміття

послуги з вивозу сміття із закладів освіти

послуги з вимірювання мереж електроживлення

підготовка і видача технічних рішень з теплопостачання Універсум


2 900,00

5 906,70

5 286,90

5 010,00

3838,16

4 600,00

2 110,10


 

 


комплекти комп.обладнання в заклади освіти (Субвенція з ДБ на підвищення якості освіти)

Універсум

189 945,00

 

  1. Важливим  чинником, який  впливає  на  рівень  освітньої  діяльності  є  створення  психологічно  комфортного  середовища, яке  забезпечує  конструктивну  працю  здобувачів  освіти, їх  батьків, педагогічних  та  інших  працівників. Шляхом  опитування  серед  учасників  освітнього  процесу  визначався  рівень  задоволеності  загальним  психологічним  кліматом  в  ліцеї  і  діями  керівництва  щодо  формування  відносин  довіри  та  конструктивної  співпраці  між  ними.

Питання  анкет, які  стосуються  цього  критерію  освітньої  діяльності:

−       анкета  для  батьків:

−       у  якому  настрої, як  правило, ваша  дитина  йде  до  школи? – 66%  відсотків  респондентів  відповіли  «охоче»  і  «здебільшого  охоче»;

−       вам  завжди  вдається  поспілкуватися  з  керівництвом  і  досягти  взаєморозуміння? – 97%  відповіли  «так»  або  «переважно  так»;

−       педагоги  закладу  забезпечують  постійний зворотний  звязок  з  вами? – 95%  відповіли  «так, завжди»  і  «переважно  так»;

−       чи  порушуються  ваші  права  учасника  освітнього  процесу? – 91%  відповіли  «практично  не  порушуються»;

−       Чи вчасно розглядалися Ваші звернення до керівництва та вживалися відповідні заходи реагування на них? – 96%  респондентів  відповіли, що  звернення  розглядаються  і  рішеннями  батьки  задоволені  або  переважно  задоволені;

−       анкета  для  учнів:

−       чи  комфортно  в  ліцеї? – 97%  учнів  відповіли  «комфортно»  і  «переважно  комфортно».

−       анкета  для  педагогічних  працівників:

−       психологічний  клімат  ліцею  сприяє  співпраці  педагогів? – 90%  педагогів  відповіли  «так, у  закладі  створені  всі  умови  для  співпраці»;

Таким  чином  можна  констатувати,  у  відповідності  до  результатів  опитування, що  в  ліцеї  в  цілому  створене  психологічно  комфортне  середовище  і  це  сприяє  взаємодії  всіх  учасників  освітнього  процесу. Усе  це  разом  позитивно  впливає  на  якість  освітньої  діяльності.

  1. Оприлюднюється  інформація  про  освітню  діяльність  ліцею. Для  цього  створений  офіційний  сайт  www.universum.kiev.ua та  спільнота  у  соціальній  мережі  Фейсбук  https://www.facebook.com/groups/837661659655001/. Інформація  про  освітню  діяльність  розміщується  оперативно. Офіційний  сайт  функціонує, в  основному, для  розміщення  офіційної  інформації, наказів, положень  тощо. У  відповідності  до  Закону  України  «Про  освіту»  вся  необхідна  інформація  про  діяльність  ліцею  розміщена  на  сайті. Спільнота  використовується  для  висвітлення  поточної  діяльності  ліцею, інформування  учасників  освітнього  процесу, новин, що  стосуються  освіти. Для  оприлюднення  інформації  та  донесення  інформації  до  учасників  освітнього  процесу  використовується  також  розроблена  ліцеєм  інтерактивна  система  «Електронний  щоденник».
  2. Керівництво  ліцею  постійно  працює  над  раціональним  добором  педагогічних  працівників. Ліцей  повністю  укомплектований  необхідними  працівниками. Усі  педагогічні  працівники  працюють  за  фахом. Кваліфікаційний  склад  педагогічних  працівників  постійно  підвищується  за  результатами  атестації  та  постійного  професіонального  зростання  педагогів. Фаховий  рівень  педагогів відповідає  освітній  програмі  ліцею. Заступником  директора  з  науково – методичної  роботи  здійснюється  щорічний  аналіз  кваліфікаційного  складу  педагогічних  працівників.

 

 

 

  1. Керівництво  ліцею  використовує  заходи  морального  і  матеріального  заохочення  працівників. Для  цього  використовується преміювання  та  процедура  позачергової атестації.
  2. Керівництво  ліцею  сприяє  вдосконаленню  та   зростанню  професійної  майстерності  педагогічних  працівників. Для  цього  створюються  умови  для  постійного  підвищення  кваліфікації, чергової  та  позачергової  атестації, добровільної  сертифікації  педагогічних  працівників. Через  опитування  вивчається  думка  педагогічних  працівників  щодо  сприяння  керівництва  ліцею  їхньому  професійному  розвиткові.

Анкетування  педагогічних  працівників  з  цього  питання  показало  такі  результати:

−       90%  педагогічних  працівників  зазначили, що  керівництво  ліцею  сприяє  зростанню  їхньої  професійної  майстерності;

  1. В  ліцеї  створюються  умови  для  реалізації  прав  учасників  освітнього  процесу, у  першу  чергу, право  на  здобуття  якісної  освіти.  Результати  опитувань  з  цього  питання:

−       91%  батьків  зазначили, що  їх  права  в  ліцеї  практично  не  порушуються;

−       80%  педагогічних  працівників  зазначили, що  їх  права  дотримуються  в  ліцеї;

−       серед  учнів  98%  відповіли, що  їх  права  дотримуються  або  переважно  дотримуються.

Для  забезпечення  права  учнів  на  якісну  освіту, мотивацію  їх  на  здобуття  якісної  вищої  освіти, для профорієнтаційної роботи  ліцеєм  у  2019/2020  навчальному  році  укладені  або  поновлені  угод  угоди  про  співпрацю  із  закладами  вищої  освіти:

−       Університет  імені  Ігоря  Сікорського (Київ);

−       Національний  авіаційний  університет (Київ);

−       Люблінська  політехніка;

−       Академія  праці  і  адміністрації (Люблін).

З  метою  профорієнтаційної  роботи, можливості  отримати  освіту  європейського  рівня  для  учнів  ліцею  започатковані  курси  польської  мови.

  1. Управлінські  рішення  в  ліцеї  приймаються  з  урахуванням  пропозицій  учасників  освітнього  процесу. Результати  опитувань  з  цього  питання  засвідчили  такі  результати:

−       88%  учнів  вказали, що  ліцей  враховує  їхню  думку  під  час  прийняття  управлінських  рішень;

−       80%  педагогічних  працівників  вказали, що  керівництво  ліцею  залучає  їх  до  прийняття  управлінських  рішень.

  1. Керівництво  ліцею  створює  умови  для  розвитку  громадського  самоврядування  серед  батьків  і  учнів. Надається  необхідна  допомога  в  організації  роботи  органів  громадського  самоврядування  ліцею. В  ліцеї  створений  учнівський  сенат. Учнівський  актив  нерідко  виступає  з  ініціативами. Також  діє  батьківський  комітет. Разом  з  керівництвом  ліцею  батьки  вирішують  нагальні  поточні  питання  освітнього  процесу.
  2. Керівництво  ліцею  підтримує  освітні  та  громадські  ініціативи  учасників  освітнього  процесу. Так, за  ініціативи  батьків  реалізуються  екологічні  проєкти, підписані  угоди  з  університетами  Любліна.
  3. Режим  роботи  ліцею  та  розклад  занять  враховують  вікові  особливості  учнів, відповідають  їх  освітнім  потребам. Режим  роботи  ліцею  затверджується  наказом  директора  перед  початком  кожного  навчального  року. Він  враховує  потреби  учасників  освітнього  процесу, особливості  діяльності  ліцею. У  розкладі  навчальних  занять  не  завжди  забезпечується  розподіл  навчального  навантаження  з  урахуванням  вікових  особливостей  учнів. Розклад  навчальних  занять  відповідає  освітній  програмі  ліцею.
  4. Ліцей  створює  умови  для  реалізації  індивідуальних  освітніх  траєкторій  учнів. Протягом  2019/2020  року  батьки  не  зверталися  із  завами  про  розроблення  індивідуальних  освітніх  траєкторій. Натомість  ліцей  ініціював  розроблення  індивідуальних  освітніх  траєкторій  для  учнів, які  цього  потребували: іноземців, дітей, які  перебували  на  тривалому  лікуванні. Вчителі  для  даних  учнів  розробляли  індивідуальні  графіки  здачі  завдань, надавали  консультації.
  5. Ліцей  впроваджує  політику  академічної  доброчесності. З  цією  метою  розроблене  Положення  про  академічну  доброчесність, де  передбачена  система  заходів  щодо  формування  академічної  доброчесності  та  протидії  фактам  її  порушення. Шляхом  опитувань  серед  педагогічних  працівників  і  учнів  вивчається  стан  поінформованості  щодо  дотримання  академічної  доброчесності. Опитування  учасників  освітнього  процесу  дало  такі  результати  з  такого  питання:

−       на  питання  «Чи проводяться з Вами бесіди про важливість дотримання академічної доброчесності: неприпустимість списування та плагіату, необхідності вказувати джерела інформації, які використовуються тощо?» тільки  26%  учнів  вказали  «так, регулярно  проводяться».

  1. Важливим  інструментом  системи  управлінської  діяльності  в  ліцеї  є  моніторинг  освітньої  діяльності. Моніторинг  здійснюється  постійно  протягом  навчального  року. У  процесі  проведення  моніторингів  вивчаються:
  • динаміка  навчальних  досягнень  учнів;
  • стан  матеріально – технічного  забезпечення  ліцею;
  • стан  освітнього  середовища  ліцею;
  • освітня  діяльність  педагогічних  працівників;
  • забезпечення  наскрізного  процесу  виховання;
  • напрями  профільного  вивчення  предметів  і  курсів.

За  результатами  моніторингів  приймаються  управлінські  рішення, які  забезпечують  процес  вдосконалення  якості  освітньої  діяльності  в  ліцеї. Аналіз  результатів  моніторингів  розглядається  на  засіданні  педагогічної  ради, засіданнях  методичних  об’єднань  педагогічних  працівників.

  1. В  ліцеї  щорічно  проводиться  щорічне  самооцінювання  освітніх  і  управлінських  процесів. Самооцінювання  здійснюється  на  основі  критеріїв  і  вимог, розроблених  Державною  службою  якості  освіти, які  відповідають  структурі  проведення  інституційного  аудиту.
  2. Ліцей  щорічно  розробляє  освітню  програму  на  основі  типових  освітніх  програм, яка  відповідає  Державним  стандартам  загальної  середньої  освіти, враховує  специфіку  роботи  та  спроможність  ліцею. До  розробки  освітньої  програми  залучаються  усі  учасники  освітнього  процесу. Предмети  і  курси, які  вивчаються  профільно  і  поглиблено, обираються  із  врахуванням  потреб  та  інтересів  дітей  і  батьків. Освітня  програма  ухвалюється  на  засіданні  педагогічної  ради  та  затверджується директором  ліцею  не  пізніше  1  липня.
  3. В  ліцеї  розробляються, визначаються  та  розподіляються  обов’язки  між  директором  і  заступниками. Щорічно  поновлюється  наказ  про розподіл  обов’язків  між  керівництвом  ліцею. Можна  констатувати, що  питання  розподілу  обов’язків  потребують  додаткового  вдосконалення.
  4. Важливою  ланкою  в системі  управлінської  діяльності  ліцею  є  діяльність  педагогічної  ради   ліцею. Рішення  педагогічної  ради  затверджується  директором  ліцею. Потрібно  зважати, що  засідання  педагогічної  ради  не  завжди  відзначається  достатньою  актуальністю. В  цьому  напрямі  потрібно  вдосконалювати  роботу  педагогічної  ради.
    1. Комплектація  класів, зарахування, відрахування, переведення та випуск учнів здійснюються в установленому порядку. В  ліцеї  розробляється  та  оприлюднюється  Порядок  прийому, випуску  та  переведення  учнів. Прийом  учнів  до  ліцею  відбувається, як  правило, на  конкурсній  основі. У  зв’язку  із  карантинними  обмеженнями  конкурсне  прийняття  учнів  на  2020/2021  навчальний  рік було  скасоване.
    2. Керівництво  ліцею  сприяє  організації  освітнього  процесу, який  спрямовується  на  оволодіння  учнями  ключовими  компетентностями. Мається, перш  за  все, на  увазі  перехід  до  сучасних  форм  організації  освітнього  процесу - змішаного, перевернутого, дистанційного  навчання.   З  цією  метою  в  ліцеї  розроблена  інтерактивна  інтернет  платформа  http://cbe.kubg.edu.ua/
    3. Керівництво  ліцею  організовує  процес  атестації  педагогічних  працівників  у  відповідності  до  нормативних  документів. Заступником  директора  з  науково – методичної  роботи  розробляються  індивідуальні  плани  атестації  кожного  педагогічного  працівника, визначається  науково – методична  проблема, над  якою  він  буде  працювати. Науково – методична  проблема  педагогічного  працівника, який  атестується, відповідає  стратегії  розвитку  ліцею  та  є  прикладною  і  актуальною. З  метою  мотивації  педагогічних  працівників  керівництво  ліцею  використовує  механізм  позачергової  атестації. В  ліцеї  здійснюється  аналіз  результатів  атестації, простежується  динаміка  професійного  зростання  педагогічних  працівників.
    4. Керівництво  ліцею  сприяє  розвиткові  методичної, інноваційної  та  дослідно – експериментальної  роботи. З  цією  метою  приймаються  відповідні  управлінські  рішення (схвалення  педагогічною  радою, накази  директора), організовується  робота  методичних  об’єднань, проводяться  семінари  і  конференції. Щороку  в  ліцеї  видається  наказ  про  організацію  науково – методичної  роботи. Призначаються  керівники  ліцейних  методичних  об’єднань. Робота  методичних  об’єднань  спрямовується  на  розгляд  проблем  викладання  предметів  і  курсів, планування  роботи, взаємокомунікацію  і  наставництво  між  вчителями  тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ  3. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ  ЯКОСТІ  СИСТЕМИ  ОСВІТНЬОГО  СЕРЕДОВИЩА  В  ЛІЦЕЇ

  1. Ліцей  забезпечує  в  приміщеннях  та  на  території  безпечні  і  комфортні  умови  для  навчання  та  праці. В  ліцеї  забезпечується  комфортний  повітряно – тепловий  режим, належне  освітлення, облаштування  та  утримання  туалетів, дотримання  питного  режиму  та  інших  аспектів  забезпечення  безпеки  і  комфорту  освітнього  процесу. Усі  навчальні  кабінети  та  приміщення  обладнані  у  відповідності  до  вимог  законодавства  і  освітньої  програми. Ліцей  має  необхідні  навчальні  приміщення – навчальні  аудиторії, навчальні  кабінети, лабораторії  і  підсобні  приміщення, які  забезпечують  виконання  освітньої  програми. Навчальні  кабінети  фізики, хімії, інформатики, англійської  мови  забезпечуються  інтерактивними  засобами  навчання  та  необхідним  навчальним  обладнанням. Здійснюється  регулярний  моніторинг  за  станом  засобів  навчання  і  обладнання. Завідувачі  кабінетами  та  завгосп  звітують  про  використання  засобів  навчання  і  обладнання.

З  метою  оцінювання  рівня  комфортності  приміщень  і  території  було  проведене  опитування  учасників  освітнього  процесу.

Так, опитуючи  батьків, як  вони  оцінюють  освітнє  середовище  ліцею  (в  балах, від  1  до  4)  ми  отримали  такі  результати:

−       облаштування  території – 3.05;

−       дизайн  приміщень – 3.05;

−       чистота  та  облаштування  навчальних  кабінетів – 3.53;

−       чистота  та  облаштування  туалетних  кімнат – 3.32;

−       чистота  та  облаштування  їдальні – 3.34;

−       чистота  та  облаштування  спортивної  зали – 3.16;

−       температурний  режим  в  ліцеї – 3.53.

Натомість  оцінювання  учнями  освітнього  середовища  було  таке:

−       облаштування  території  навколо  ліцею – 3;

−       чистота  їдальні – 4;

−       чистота  спортивної  зали – 3;

−       температурний  режим  в  ліцеї – 3.

Таким  чином  ми  можемо  зробити  висновок, що  учасників  освітнього  процесу  в  цілому  задовольняє  стан  освітнього  середовища  і  комфортність  перебування  в  ліцеї.

Опитування  педагогічних  працівників  показало, що  100%  педагогів  задоволені  або  переважно  задоволені  освітнім  середовищем  та  умовами  праці  в  ліцеї.

  1. В  ліцеї  учасники  освітнього  процесу  знають та дотримуються вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної  безпеки,  знають та дотримуються правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Працівники  ліцею  проходять  навчання  та  інструктажі  з  даних  питань. В  ході  опитування  педагогів  70%  відмітило  саме  регулярне  проведення  навчань  та  інструктажів  з  цього  питання. Систематично  проводяться  бесіди  з  учнями. З  метою  запобігання  та  відповідного  реагування  на  надзвичайні  ситуації  в  ліцеї  проводяться  щорічно  тиждень  безпеки  життєдіяльності  та  день  цивільного  захисту.  Оцінка  стану  безпечного  функціонування  ліцею  та  заходів, які  проводяться  для  запобігання  та  реагування  на  надзвичайні  ситуації, розглядається  на  засіданнях  педагогічної  ради  та  в  наказах  директора  ліцею. Щороку  видається  наказ  про  ведення  цивільного  захисту  в  ліцеї. На  жаль, через  обставини, що  склалися  не  вдалося  провести  день  цивільного  захисту.
  2. В  ліцеї  розроблений алгоритм  дій  у  разі  нещасного  випадку  чи  раптового  погіршення  здоров’я  учасників  освітнього  процесу. 100%  педагогічних  працівників  обізнані  з  ним  і  дотримуються  його.
  3. Важливою  складовою  якості  освітньої  діяльності  ліцею  є  організація  роботи  харчоблоку, який  складається  з  кухонних  приміщень  та  залу  приймання  їжі. В  ліцеї  створені  умови  для  харчування  учнів  і  працівників. Організація  харчування  сприяє  формуванню  культури  здорового  харчування  в  учнів. Шляхом  опитування  вивчається  думка  учасників  освітнього  процесу  про  рівень  задоволеності  умовами  харчування  в  ліцеї.

За результатами  опитування 90%  батьків  повністю  задоволені  або  переважно  задоволені  умовами  харчування  в  ліцеї. 76%  учнів  відповіли, що  їжа  в  ліцеї  смачна  і  корисна  або  переважно  смачна  і  корисна.

У  ході  спостережень  керівництво  ліцею  моніторить  санітарно – гігієнічний  стан  приміщень  їдальні. Щорічно  укладається  договір  на  постачання  продуктів  і  приготування  їжі  з  КП  «Школярик». Керівництвом  ліцею  вивчається  забезпеченість  їдальні  необхідним  обладнанням. У  2020  році  зроблений  ремонт  приміщень  харчоблоку  із  забезпеченням  сучасним  устаткуванням. Здійснюється  моніторинг  тижневого  меню  та  якості  приготованої  їжі, наявності  сертифікатів  якості  та  строків  використання  продуктів.

  1. Важливою  складовою  освітніх  ресурсів  ліцею  є  інформаційні  ресурси. Використання  інформаційних  ресурсів  можливе  завдяки  доступу  до  мережі  Інтернет. В  ліцеї  створені  умови  для  безпечного  використання  мережі  Інтернет. Формуються  навички  безпечного  користування  мережею  учнями. З  цією  метою  застосовуються  комп’ютерні  програми, які  здійснюють  фільтрування  контенту.

За  підсумками  опитування  учнів  щодо  інформування  про  безпеку  користування  мережею  Інтернет  відповіді  учнів  розподілилися  так:

−       так, отримую  інформацію  під  час  уроків  і  в  позаурочний  час – 28%;

−       так, отримую  інформацію  під  час  уроків – 29%;

−       отримую  інформацію  під  час  уроків  інформатики – 29%.

Як  бачимо, відсоток  відповідей  учнів  з  цього  питання  розділився. Це  означає, що  питанню інформування  про  безпеку  користування  мережею  Інтернет  потрібно  приділити  більше  уваги.

  1. Важливим  аспектом, який  впливає  на  якість  освітньої  діяльності, є  забезпечення  адаптації  учнів  і  педагогічних  працівників  до  освітньої  діяльності  в  ліцеї. Адаптація  учнів  забезпечується  через  проведення  тематичних  інформаційних  квестів, спостереженням  за  їх  роботою  у  перші  тижні  навчання  в  ліцеї. З  педагогічними  працівниками, які  приступили  до  роботи  здійснюється індивідуальна  робота. Адаптація  молодих  учителів  здійснюється    через  використання  інституту  наставництва  в  структурі  методичних  об’єднань. Результати  адаптаційного  процесу  прослідковуються  практичним  психологом  шляхом  опитування  та  розглядаються  на  нарадах  при  директорові, засіданнях  педагогічної  ради.

Питання  адаптації  учнів  і  працівників  вивчалося  шляхом  опитування. На  питання, чи  виникали  у  дітей  проблеми  з  адаптацією, батьки  відповіли:

−       46% - ні, ніколи;

−       38% - іноді.

Разом  з  тим  90%  педагогів  зазначили, що  легко  адаптувалися  до  умов  роботи  ліцею, що  перебувають  у  психологічно  комфортному  середовищі.

32.  Ліцей  планує  та  реалізує  діяльність  щодо  запобігання  будь-яким  проявам  дискримінації, булінгу  у  закладі. Розробляється план  заходів  із  запобігання  і  протидії  булінгу. Розробляються і  плануються  заходи  із  запобіганням  прояву  дискримінації.

Це  питання  вивчалося  шляхом  опитування  учасників  освітнього  процесу. На питання  учням  «Чи відчуваєте Ви в ліцеї булінг/цькування (систематичні дії (або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, сексуальному насильстві)?»  відповіді  розподілилися  так:

−       65%  зазначили, що  булінг  ніколи  не  відчувався  і  їм  комфортно  в  ліцеї;

−       31%  згадали  про  поодинокі  випадки  булінгу.

95%  учнів  зазначили, що  їм  безпечно  в  ліцеї  та  в  цілому  безпечно. Але  впадає  в  око, що  55%  учнів  ні  до  кого  не  зверталися  у  поодиноких  випадках  застосування  до  них  булінгу. Ну  і  також  частина  учнів  зазначила, що  ніхто  нічого  не  зробив  у  випадку  звернення  з  приводу  булінгу. Керівництво  ліцею  оперативно  реагує  на  звернення  педагогів  щодо  випадків  булінгу. Про  це  зазначили  70%  педагогічних  працівників, що  брали  участь  в  опитуванні. Можна  стверджувати, що  в  ліцеї  проводяться  систематичні  заходи  з  антибулінгової  політики. Про  це  зазначили  70%  педагогічних  працівників. 84%  батьків  не  зверталися  до  керівництва  ліцею  з  приводу  булінгу  через  відсутність  цього  негативного  явища  щодо  їх  дітей.

Практичний  психолог  ліцею  здійснює  системну  роботу  з  виявлення, реагування  та  запобігання  булінгу, іншому  насильству. Робота  практичного  психолога  в  ліцеї  спрямована  на  забезпечення  сприятливого  психологічного  клімату  та  запобігання  негативним  ситуаціям  у  взаємовідносинах  між  учасниками  освітнього  процесу. У  своїй  діяльності  психологічна  служба  тісно  співпрацює  з  керівництвом  ліцею  та  класними  керівниками.   Систематично  надаються  консультації  учасникам  освітнього  процесу  з  проблем  адаптації, булінгу, мобінгу, особистісного  розвитку  та  інших  проблем. В  ліцеї  вивчається  рівень  отримання  психолого – соціальної  підтримки  учнів, які  цього  потребують.

  1. Одним  із  чинників  ефективного  освітнього  процесу  є  наявність  в  ліцеї  чітких  і  зрозумілих  усім  учасникам  освітнього  процесу  правил  поведінки  учнів, що  базуються  на  взаємній  повазі. В  ліцеї  розробляються  та  оприлюднюються  правила  поведінки  учасників  освітнього  процесу. Правила  поведінки  спрямовані  на  дотримання  етичних  норм, повагу  до  гідності, прав  і  свобод  людини. Правила  поведінки  спрямовані  на  формування  позитивної  мотивації  у  поведінці  учасників  освітнього  процесу, в  їх  змісті  реалізований  підхід, заснований  на  правах  людини. Правила  поведінки  розробляються заступником  директора  з  виховної  роботи  та     оприлюднюються.

79%  учнів  у  результаті  їх  опитування  засвідчили, що  правила  поведінки  в  ліцеї  розробляються, вони  з  ними  ознайомлені. На  аналогічне  питання  ствердно  відповіли  97%  батьків.

  1. Приміщення  ліцею  не  сприяють  облаштуванню  та  обладнанню  з  урахуванням  принципів  універсального  дизайну  і  розумного  пристосування. Є  проблеми  з  архітектурною  доступністю  будівлі. Приміщення  і  територія  ліцею  не  адаптовані  до  використання  всіма  учасниками  освітнього  процесу. Наявні  проблеми  може  вирішити  лише  засновник.
  2. Є  проблеми  з  мотивацією  освітнього  середовища  до  оволодіння  учнями  ключовими  компетентностями, наскрізними  уміннями, ведення  здорового  способу  життя. Хоча  обладнання  і  засоби  навчання  дають  можливість учням оволодіти  ключовими  компетентностями.
  3. Бібліотека  ліцею  використовується  виключно  як  сховище  підручників  і  функціонує  лише  як  кабінет  видачі  літератури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ  4. ОЦІНЮВАННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  ПЕДАГОГІЧНИХ  ПРАЦІВНИКІВ  ЛІЦЕЮ

  1. Вчителі  ліцею  планують  свою  діяльність, аналізують  її  результативність. Основним  документом, за  яким  планується  освітня  діяльність  вчителя, є  календарно – тематичний  план. Він  розробляється, як  правило, на  один  семестр. Структура  і  зміст  КТП – це  прерогатива  вчителя, прояв  його  творчої  свободи. Календарно – тематичне  планування  погоджується  із  заступником  директора  та  керівником  методичного  об’єднання  вчителів. За  необхідності  календарно – тематичний  план  може  коригуватись. Учителі  самостійно  визначають  обсяг  годин  на  вивчення  навчальної  теми, можуть  змінювати  послідовність  вивчення  тем  у  календарно – тематичному  плані. Всі  педагогічні  працівники  ліцею  мають  календарно – тематичне  планування.
  2. Учителі  ліцею застосовують компетентнісний підхід  у  викладанні та використовують різні форми і методи проведення навчальних занять, які спрямовані на творчий розвиток учнів, їх самостійну і аналітичну роботу. Спостереження  за  проведенням  навчальних  занять  учителів  ліцею  показало, що  викладання  в  ліцеї  спрямоване  на  оволодіння  учнями  ключовими  компетентностями. Більшість  учнів  працює  під  час  проведення  навчального  заняття. Вчителі  застосовують  елементи  формувального  оцінювання. Чітко  помітна  виховна  складова  проведених  навчальних  занять. Більшість  учителів  використовують  у  своїй  роботі  інформаційно – комунікаційні  технології, які  сприяють  оволодіння  учнями  ключовими  компетентностями. Вдало  використовуються  обладнання  та  засоби  навчання. Більшість  учителів  ліцею  співпрацюють  з  учнями  на  засадах  партнерства. Вчителі  вислуховують  та  сприймають  думки  учнів, їх  власну  точку  зору.
  3. В  ліцеї  приділяється  належна  увага  розробленню  індивідуальної  освітньої  траєкторії  учнів. Розроблення  індивідуальної  освітньої  траєкторії  у  2019/2020  навчального  року  здійснювалося  за  ініціативою  педагогічної  ради  ліцею. У  першу  чергу  це  були  учні – іноземці  та  діти, які  перебували  на тривалому  лікуванні. Для  них  учителями  розроблялися  індивідуальні  завдання, коригувалася  швидкість опанування  навчальним  матеріалом. Використання  індивідуальних  освітніх  траєкторій  дало  можливість  учням  опанувати  навчальний  матеріал  у  відповідності  до  своїх  можливостей.
  4. У  2019/2020  навчальному  році  вчителі  продовжували  розробляти  власні  освітні  ресурси. Особливо  це  було  актуальним  під  час  періоду  загальнонаціонального  карантину. Ці  ресурси  розроблялися  у  вигляді  навчального  контенту, тестових  завдань, практичних  завдань, освітніх  проєктів.
  5. В  ліцеї  забезпечується  наскрізний  процес  виховання. Це  відбувається  під  час  проведення  навчальних  занять  і  в  позаурочний  час. Спостереження  за  проведенням  навчальних  занять  показало, що  вчителі  ліцею  приділяють  значну  увагу  виховній  складовій. Протягом  навчального  року  в  ліцеї  відбулись  ряд  позаурочних  заходів, які  були  спрямовані, у  тому  числі, на  виховання  учнів, прищеплення  їм  суспільних  цінностей, патріотизму. Особливо  в  цьому  напрямі  відзначились  методичні  об’єднання  вчителів  філологічних  дисциплін, іноземних  мов, природничо – математичних  дисциплін.
  6. Педагогічні  працівники  ліцею  мають  стійкі  навички  у  використанні  інформаційно – комунікаційних  технологій. Інформаційно  - комунікаційні  технології  постійно  застосовуються  в  освітньому  процесі. Близько  93%  вчителів  володіють  і  застосовують  інформаційно – комунікаційні  технології  в  освітньому  процесі.
  7. Педагогічні  працівники  забезпечують  власний  професійний  розвиток  і  підвищення  кваліфікації. Вдосконалення  професійного  розвитку  відбувається  через  самоосвіту, участь  в  онлайн  курсах, вебінарах, семінарах, конференціях.  Керівництвом  ліцею  здійснюється  аналіз  професійного  розвитку  педагогічних  працівників. Підвищення  кваліфікації  є  безперервним  процесом. Переважна  більшість  учителів  ліцею  підвищувала  кваліфікацію  в  Інституті  післядипломної  педагогічної  освіти  Київського  університету  імені  Бориса  Грінченка.
  8. Педагогічні  працівники  здійснюють  інноваційну  діяльність, беруть  участь  в  освітніх  проєктах, залучаються  до  роботи  як  освітні  експерти. Педагогічні  працівники  ліцею  залучаються  у  якості  освітніх  експертів  до  реалізації  освітніх  проектів, розробки  та  експертизи  тестових  завдань  ЗНО, участі  в  інституційному  аудиті. Робота  у  якості  освітніх  експертів  сприяє  професійному  зростанню  педагогічних  працівників  та  підвищує  імідж  ліцею. Наразі  чотири  педагогічних  працівники  ліцею  є  експертами  УЦОЯО, один – освітній  експерт  Державної  служби  якості  освіти. Це  свідчить  про  високий  рівень  освітньої  діяльності.
  9. У  процесі  оцінювання  педагогічної  діяльності  значна  увага  приділяється  такій  складовій  освітнього  процесу, як  взаємовідносини  педагогічних  працівників  і  учнів. Педагогічні  працівники  ліцею  діють  на  засадах  педагогічки  партнерства  та  особистісно  орієнтованого  підходу  у  роботі  із  учнями. Вчитель  ні  в  якому  разі  не  повинен  обмежувати  учня  у  висловлюванні  власної  думки  та  відстоюванні  свого  бачення  на  процес  і  об’єкт. Вивчення  даного  питання  в  ліцеї  відбувається  через  опитування  учнів.

Результати  опитування  учнів:

−       Ваша думка вислуховується і враховується вчителями під час проведення уроків?

−       Так, завжди  і  в  повній  мірі  враховується – 33%;

−       Враховується  з  окремих  предметів – 52%;

Отримані  результати  свідчать, що  не  всі  вчителі  ліцею  діють  на  засадах  педагогіки  партнерства, нам  є  куди  рухатися  у  цьому  напрямі.

  1. В  ліцеї  для  оцінювання  педагогічної  діяльності,  на  основі  опитування  учнів,  розроблений  індекс  педагогічної  майстерності  вчителів. Цей  показник  є  допоміжним  в  оцінюванні  роботи  педагога. За  підсумками  2019/2020  навчального  року  цей  показник  становив  11.36, що  свідчить, в  цілому, про  високий  рівень  педагогічної  майстерності  вчителів  ліцею. Хоча  порівняно  з  2018/2019  роком, коли  показник  був  12.22,  індекс  педагогічної  майстерності  вчителів  знизився.
  2. Якість  освіти  неможлива  без  комунікування  педагогічних  працівників  з  батьками. Педагогічні  працівники  співпрацюють  з  батьками  з  питань  організації  освітнього  процесу, забезпечують  постійний  зворотний  зв’язок, спостерігається  конструктивна  комунікація.

Опитування  батьків  показало, що  вони  отримують  зворотний  зв’язок  від  учителів  у  різних  формах. 95%  батьків  відповіли  на  дане  питання  «так»  або  «переважно  так».

  1. Одним  із  аспектів  професійного  зростання  та  самовдосконалення  педагога  є  співпраця  з  колегами. Між  педагогічними  працівниками  існує  практика  педагогічного  наставництва, відбувається  постійна  професійна  співпраця. Надається  методична  підтримка  колегам, відбувається  обмін  досвідом. Співпраця  між  педагогічними  працівниками  відбувається  через  діяльність  педагогічної  ради, роботу  методичних  об’єднань. Важливим  є  також  неформальне  спілкування.

В  ліцеї  діють  методичні  об’єднання  вчителів. У  ході  їх  діяльності  відбувається  взаємне  спостереження  за  проведенням  навчальних  занять, планування  роботи, організація  позаурочних  заходів  тощо.

  1. Педагогічні  працівники  в  освітньому  процесі  дотримуються  принципів  академічної  доброчесності, а  також  сприяють  дотриманню  академічної  доброчесності  учнями. Вивчається  рівень  поінформованості  учнів  про  правила  дотримання  академічної  доброчесності. Дотримання  принципів  академічної  доброчесності   має  бути  наскрізним  в  освітньому  процесі, тому  дане  питання  вивчалося  шляхом  відвідування  навчальних  занять  учителів.

Спостереження  за  проведенням  навчальних  занять  показало, що дотримання  принципів  академічної  доброчесності  ще  не  стало  наскрізним  у  роботі  педагогічних  працівників. Недостатньо  здійснюється  інформування  учнів  про  важливість  дотримання  принципів  академічної  доброчесності. Вчителями  мало  практикується  розроблення  завдань, які  унеможливлюють  списування.

Тільки  26%  учнів  відповіли, що  вони  регулярно  інформуються  про  важливість  дотримання  принципів  академічної  доброчесності. 36%  учнів  зазначили, що  до  них  рідко  доноситься  подібна  інформація.

В  опитуванні  вчителів  для  питання  про  дотримання  принципів  академічної  доброчесності  ми  обрали  спосіб  відкритих  відповідей. Ось  яка  переважна  більшість  відповідей  учителів:

−       Розробляю власні завдання, щоб не було плагіату

−       Використовую випробувані власні методики...

−       Багатоваріантність завдань самостійних робіт. 2.

−       Не існує рефератів/презентацій без додаткових питань від вчителя та учнів.

−       самостійно складаю тести з контролю знань

−       використовую методичні розробки для формування основ академічної доброчесності

−       проводжу бесіди щодо дотримання академічної доброчесності;

−       Розробка власних критеріїв оцінювання навчальних досягнень, розробка власних тестових завдань, вправ, розрахункових задач, завдань контрольних робіт, завдань самостійних робіт, власні інтерактивні уроки; посилання на джерела використанної інформації, авторів.

−       Намагаюсь уникнути академічної недоброчесності особисто і закликаю до цього інших

−       створюю завдання , які вимагають креативного виконання та всебічне використання знань (використання мови як живого інструменту)

  1. В  ліцеї  щорічно  проводяться  моніторинги  навчальних  досягнень  учнів  у  вигляді  тестів, зрізів  знань, пробного  ЗНО. За  результатами  моніторингів  здійснюється  аналіз  відповідності  результатів  моніторингів  підсумковому  оцінюванню  з  предметів (курсів).  Розраховується  коефіцієнт  кореляції  між  результатами  моніторингів  і  підсумковими  оцінками.

Результати  моніторингів, прослідковування  залежності  між  результатами  моніторингових  завдань  і  річного  оцінювання  показали  такі  коефіцієнти  кореляції:

−       З  української  мови – від  0,26  до  0,77;

−       З  математики – від  0,26  до  0,68.

На  жаль, через  форс мажорні  обставини  моніторингові  дослідження  проведені  не  з  усіх  предметів. Але  і  проведені  моніторингові  дослідження  свідчать, що  питанню  розроблення  системи  оцінювання  в  ліцеї  потрібно  приділити  значну  увагу. У  першу  чергу  мова  йде  про  формувальне  оцінювання, спрямоване  на  прогрес  учня  в  оволодінні  ключовими  компетентностями. Так  що  робота  для  методичних  об’єднань  є.

  1. Педагогічні  працівники  використовують  виключно  державну  мову  в  освітньому  процесі. Важливим  аспектом  є  правильне  використання  педагогічними  працівниками  наукової  та  педагогічної  термінології  українською  мовою. Спостереження  за  проведенням  навчальних  занять  показало  високий  рівень  володіння  вчителями  державною  мовою  та  розвиток  в  учнів  однієї  з  ключових  компетентностей, що  стосується  спілкування  державною  мовою.

РОЗДІЛ 5. ОЦІНЮВАННЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  УЧНІВ

  1. В  ліцеї  використовуються, оприлюднюються  та  можуть  розроблятися  критерії  оцінювання  навчальних  досягнень  учнів  з  предметів  і  курсів  робочого  навчального  плану.

Даний  критерій  освітньої  діяльності  вивчався  через  опитування  учнів. На  питання

−       Ви отримуєте інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання навчальних досягнень?

−       39%  учнів  відповіло  «так, завжди  отримую»;

−       48% - «отримую, коли  сам  звертаюсь  до  вчителя».

Результати  опитування  учнів  з  цього  питання  свідчать, що  вчителі  ліцею  недостатньо  доносять  до  учнів  критерії  оцінювання  навчальних  досягнень. З  вирішення  даної  проблеми  потрібна  робота  ліцейних  методичних  об’єднань, педагогічної  ради.

  1. Система  оцінювання  навчальних  досягнень  учнів  в  ліцеї  сприяє  реалізації  компетентнісного  підходу  у  навчанні. Вона  спрямована  не  на  відтворення  знань  учнів, а  на  вміння  застосовувати  ці  знання. Спостереження  за  проведенням  навчальних  занять  показало, що  у  переважні й більшості  вчителі  використовують  у  своїй  роботі  елементи  формувального  оцінювання. Зокрема, педагоги  супроводжують  відповідь  учнів  супроводжуючими  запитаннями, відзначають  досягнення  учнів, підтримують  їхнє  бажання  вчитися. Проте  досі  ще  не  забезпечується  системний  підхід  до  використання  формувального  оцінювання. На  жодному  занятті  не  оприлюднювались  критерії  оцінювання  навчальних  досягнень  учнів.
  2. Система  оцінювання  навчальних  досягнень  учнів  має  бути  справедливою. Тільки  у  такому  разі  ми  будемо  спостерігати  мотивацію  дітей  до  навчання. 20%  учнів  відповіли  у  ході  опитування, що  їх  оцінюють  справедливо. 74%  відповіли, що  переважно  справедливо. Такі  показники  свідчать  про  достатній  рівень  освітньої  діяльності  за  цим  критерієм.
  3. В  ліцеї  відбувається  постійний  аналіз  динаміки  навчальних  досягнень  учнів. Відслідковується  динаміка  протягом  навчального  року, через  результати  навчальних  досягнень  досліджується  адаптація  новоприбулих  учнів, прослідковується  кореляція  між  результатами  державної  підсумкової  атестації, моніторингів  та  річним  оцінюванням  з  предметів  і  курсів.

Результати  моніторингів, прослідковування  залежності  між  результатами  моніторингових  завдань  і  річного  оцінювання  показали  такі  коефіцієнти  кореляції:

−       З  української  мови – від  0,26  до  0,77;

−       З  математики – від  0,26  до  0,68.

На  жаль, через  форс  мажорні  обставини  моніторингові  дослідження  проведені  не  з  усіх  предметів. Але  і  проведені  моніторингові  дослідження  свідчать, що  питанню  розроблення  системи  оцінювання  в  ліцеї  потрібно  приділити  значну  увагу.

  1. В  ліцеї  впроваджуються  засади  формувального  оцінювання  навчальних  досягнень, спрямовані  на  відстеження  індивідуального  прогресу  учня. Формувальне  оцінювання  сприяє  відстеженню  особистісного  поступу  учнів, формування  у  них  позитивної  самооцінки, підтримка  мотивації  до  навчання, запобігання  побоюванню  помилитися.

Спостереження  за  проведенням  навчальних  занять  показало, що  у  переважній  більшості  вчителі  використовують  у  своїй  роботі  елементи  формувального  оцінювання. Зокрема, педагоги  супроводжують  відповідь  учнів  супроводжуючими  запитаннями, відзначають  досягнення  учнів, підтримують  їхнє  бажання  вчитися. Проте  досі  ще  не  забезпечується  системний  підхід  до  використання  формувального  оцінювання.

Практично  не  використовуються  педагогами  технології  використання  самооцінювання  і  взаємооцінювання  навчальних  досягнень  учнів.

Незважаючи  на  це,  за  результатами  опитування,  32%  учнів  постійно  оцінюють  результати  своєї  навчальної  діяльності. А  42%  роблять  це  досить  часто.

  1. Освітній  процес  в  ліцеї  передбачає  розвиток  в  учнів  почуття  відповідальності  за  результати  власної  освітньої  діяльності, Ліцей  сприяє  формуванню  в  учнів  відповідального  ставлення  до  результатів  навчання. З  цією  метою  учням  надається  всебічна  допомога.

63%  учнів  ліцею  зазначили, що  результати  навчання  залежать  виключно  від  їхньої  праці. Це  свідчить, що  учні  відповідально  ставляться  до  процесу  навчання.

  1. В  ліцеї  контролюється  дотримання  принципів  академічної  доброчесності  у  ході  оцінювання  навчальних  досягнень  учнів. На  виставлення  оцінки  не  можуть  впливати  ніякі  інші  чинники, крім  навчальних. Керівництво  ліцею  реагує  відповідним  чином  на  прояви  академічної  недоброчесності  при  виставленні  оцінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ  6. ВИЗНАЧЕННЯ  РІВНІВ  ОЦІНЮВАННЯ  ОСВІТНЬОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  ЛІЦЕЮ

За  результатами  вивчення  і  оцінювання  освітньої  діяльності  ліцею  ми  можемо  визначити  рівні  освітньої  діяльності. Дані  рівні  визначалися  для  вимог, визначених  Порядком  проведення  інституційного  аудиту  в  ЗЗСО  України. Рівень  освітньої  діяльності  за  напрямами  визначався  як  середнє  арифметичне  від  рівня  освітньої  діяльності  за  вимогами. Визначення  рівнів  освітньої  діяльності  відбувалося  на  основі  орієнтовних  рівнів  освітньої  діяльності, розроблених  Державною  службою  якості  освіти.

Визначення  рівнів  освітньої  діяльності:

Вимога  1.1 Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці.

Критерій  1.1.1  - достатній

Критерій  1.1.2 – достатній

Критерій  1.1.3 – достатній

Критерій  1.1.4 -  достатній

Критерій  1.1.5 – достатній

Критерій  1.1.6 – достатній

Критерій  1.1.7 – високий

 

Вимога  1.2 Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

Критерій  1.2.1 – достатній

Критерій  1.2.2 – достатній

Критерій  1.2.3 – достатній

 

Вимога  1.3 Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

Критерій  1.3.1 – низький

Критерій  1.3.2 – достатній

Критерій  1.3.3 – достатній

Критерій  1.3.4 – низький

Критерій  1.3.5 – низький

 

Рівень освітньої  діяльності  за  напрямом  1:  2,67 – достатній

Вимога  2.1  Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх  результатів  навчання

Критерій  2.1.1 -  вимагає  покращення

Критерій  2.1.2  - вимагає  покращення

Критерій  2.1.3  - вимагає  покращення

 

Вимога  2.2  Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування  результатів  навчання  кожного здобувача освіти

Критерій  2.2.1 – високий

Критерій  2.2.2 – вимагає  покращення

 

Вимога  2.3 Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання

Критерій  2.3.1 – достатній

Критерій  2.3.2 – низький

 

Рівень  освітньої  діяльності  за  напрямом  2: 2,0  -  рівень, що  вимагає  покращення

Вимога  3.1 Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

Критерій  3.1.1 – достатній

Критерій  3.1.2 – достатній

Критерій  3.1.3 – достатній

Критерій  3.1.4 – достатній

Критерій  3.1.5 – високий

Критерій  3.1.6 – достатній

 

Вимога  3.2 Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

Критерій  3.2.1 – достатній

Критерій  3.2.2 – високий

Вимога  3.3 Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

Критерій  3.3.1 – достатній

Критерій  3.3.2 – високий

Критерій  3.3.3 – достатній

 

Вимога  3.4 Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

Критерій  3.4.1 – достатній

Критерій  3.4.2 - достатній

Рівень  освітньої  діяльності  за  напрямом  3: 3,0 – достатній

Вимога  4.1 Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених завдань

Критерій  4.1.1 -  достатній

Критерій  4.1.2 – вимагає  покращення

Критерій  4.1.3 – високий

Критерій  4.1.4 – достатній

 

Вимога  4.2 Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

Критерій  4.2.1 – високий

Критерій  4.2.2 – високий

 

Вимога  4.3 Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

Критерій  4.3.1 – високий

Критерій  4.3.2 – високий

Критерій  4.3.3 – високий

 

Вимога  4.4 Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

Критерій  4.4.1 – високий

Критерій  4.4.2 – високий

Критерій  4.4.3 – високий

Критерій  4.4.4 – достатній

Критерій  4.4.5 – високий

Критерій  4.4.6 – високий

 

Вимога  4.5 Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

Критерій  4.5.1 – вимагає  покращення

Критерій  4.5.2 - високий

Рівень  освітньої   діяльності  за  напрямом  4:  3,4 – достатній  рівень

 

 

Контактна інформація

Ліцей "УНІВЕРСУМ"
Україна, 03035, Київ, провулок  Політехнічний, 3-а
Тел/факс : (044) 236-1976
e-mail: universum95@ukr.net